Search This Blog

Thursday, September 30, 2010

aurat...


aurat...


salam...rasenye semua org islam tau dah kot pasal aurat. aurat wanita dgn bkn muhrim seluruh badan kecuali tapak tangan n muka, klau lelaki lak dari pusat hingga lutut. ke ade org islam x tau, klau x tau bleh la buang tulisan islam kat bwh pic dlm ic tu..hahahaha.


ok, persoalannye, knape rmai sgt org pompuan yg x pakai tudung?? nak kata x tau agama, x bleh plak, sbb dia tau aurat dri mne ker mne. ke jenis yg x reti bahasa, nak cabar allah kot. dlam al-quran pon ade tulis arahan supaya menutup aurat.

"Katakanlah kepada orang-orang laki-laki yang beriman "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, apa yang mereka perbuat." "Katakanlah kepada wanita yang beriman :"Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita), atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."( surah an-nur ayat 30-31)

tp x tau kot al-quran kat rumah diorng x de ayat ne. tp aku plik la tgk knpe ade pompuan yg x pkai tudung, padahal harga x la mhal sgt. nak kata seksi, x la jgak, x lawa pon. klau nak seksi semua ne, tggu jer la kawin, tnjuk la sume yg ade kat dpn suami tu, dah x dosa dah. dpt pahala ag. n 1 ag sbb diorng x pkai tudung aku rase, sbb dia dah x de haid. org yg dah xde nafsu n org tgk dia pon x de nafsu bleh la x pkai tudung.

satu lagi ialah aku geram tol la tgk sebahagian artis kat malaysia ne. ade ker patut, diorg ckp jgn tgk luaran, tgk la dalaman, mgkin diorng pakai seksi, tp hati baik. mmg bodoh la org yg cakap ne. ye la, ckp hati diorg baik, tp klau baik knpe brani nak lawan perintah allah, dia igt tutup aurat tu sje2 ker Rasulullah sruh, tu mmg dah di perintah oleh allah. tp bila artis terlbih disanjung daripa org yg mmpunyai ilmu, ne la jdnye. jd pndai2 la diorg pikir sndiri, diorng pon ade otak gak kn. x kn la x boleh pikir. bila diorng kluar dri rumah, bygkn la, setiap saat dia wat dosa, bnyk mne la agknye dosa mereka nnti. hnye allah saja maha mngetahui.

lpas tu ade orang yg pkai tudung time nak g kelas jer, diorg ckp pkai sbb nk tuntut ilmu, jd kene la pkai elok2 ckit. ag satu ckp ne hak individu. tp sebenarnye bkan individu, sbb klau diorg pkai seksi, lpas tu org tgk, x psl2 org tu dpt dosa. mcm ne ker hak individu yg diorng ckp. mereka yg kdang2 pkai ne sbnrnye boleh di kategorikn sebagai bodoh gak la, sbb sngaja nak allah turunkn bala kpd mereka. entah la. nak ckp lbih2 krng tkut kata bzy body la. mcm2 la. mereka sedar x sbnrnye mereka telah mepermainkn agama n diri mereka sndiri

tp x pe, klau diorng ade otak, pndai2 la pikir sndiri, semoga kita semua berubah, mari la kita perlihara aurat kita. insya allah

video

No comments:

Post a Comment