Search This Blog

Thursday, September 30, 2010

dara wanita...










JIKA anda sudah menyukai seseorang wanita dan berhajat untuk bersamanya membina keluarga, tidak ada sebab anda tidak boleh berbuat demikian kecuali anda sendiri yang tidak mahu.


Memilih isteri bukan seperti membeli kereta. Mana boleh mencuba dahulu kemudian berkahwin! Jika sudah selesa dan suka di antara satu sama lain, sejarah silam mereka tidak perlu difikirkan, apa yang penting adalah masa depan dan saling percaya-mempercayai.

Soal sama ada masih dara atau teruna tidak perlu dibangkitkan. Istilah dara dan teruna ialah bagi lelaki dan wanita yang tidak pernah melakukan hubungan seksual penetratif. Selaput tisu atau ‘selaput dara’ yang terdapat di pintu faraj hanya terdapat pada sebilangan wanita. Jika tisu itu nipis, ia mungkin boleh pecah akibat aktiviti fizikal. wanita yang mempunyai selaput dara yang menutup pintu faraj sehingga ia tidak datang haid dalam tempoh yang lama. Dalam keadaan ini selaput daranya perlu ditebuk, tetapi dia sebenarnya masih lagi dara kerana belum pernah bersetubuh.

Di samping itu, terdapat selaput dara yang tebal dan tidak pecah walaupun melakukan hubungan seksual penetratif.

Wanita kini semakin terbuka dan mereka tahu cara untuk memulakan persetubuhan. Jika wanita itu melegakan pembukaan faraj, kemungkinan pendarahan tidak akan berlaku. Sewaktu memasukkan zakar dan faraj dikemutkan, pintu faraj mungkin boleh terluka atau melecet.

Apa yang penting ialah hubungan itu dapat dilakukan dengan selesa kerana ia bukanlah satu pertarungan. Ia adalah satu hubungan intim yang mesra dan selesa serta harus dilakukan dengan penuh kesempurnaan.

Jangan terpengaruh dengan cerita dongeng kononnya wanita yang selaput daranya pecah berjalan semacam dan mempunyai sikap yang buruk.

Jika anda sudah jatuh hati dan berhajat untuk berkahwin dengannya, teruskan dan jangan toleh ke belakang.

Pada zaman jahiliah, wanita boleh dijual beli dan kemaluan mereka dijahit supaya daranya kekal. Jahitan itu hanya dibuka apabila terdapat pembeli yang ingin melakukan hubungan seks dengannya.

Kini di zaman moden, tiada perbezaan antara lelaki dan wanita dari aspek sosial. Apa yang berbeza ialah dari segi biologi.

aurat...


aurat...


salam...rasenye semua org islam tau dah kot pasal aurat. aurat wanita dgn bkn muhrim seluruh badan kecuali tapak tangan n muka, klau lelaki lak dari pusat hingga lutut. ke ade org islam x tau, klau x tau bleh la buang tulisan islam kat bwh pic dlm ic tu..hahahaha.


ok, persoalannye, knape rmai sgt org pompuan yg x pakai tudung?? nak kata x tau agama, x bleh plak, sbb dia tau aurat dri mne ker mne. ke jenis yg x reti bahasa, nak cabar allah kot. dlam al-quran pon ade tulis arahan supaya menutup aurat.

"Katakanlah kepada orang-orang laki-laki yang beriman "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, apa yang mereka perbuat." "Katakanlah kepada wanita yang beriman :"Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita), atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."( surah an-nur ayat 30-31)

tp x tau kot al-quran kat rumah diorng x de ayat ne. tp aku plik la tgk knpe ade pompuan yg x pkai tudung, padahal harga x la mhal sgt. nak kata seksi, x la jgak, x lawa pon. klau nak seksi semua ne, tggu jer la kawin, tnjuk la sume yg ade kat dpn suami tu, dah x dosa dah. dpt pahala ag. n 1 ag sbb diorng x pkai tudung aku rase, sbb dia dah x de haid. org yg dah xde nafsu n org tgk dia pon x de nafsu bleh la x pkai tudung.

satu lagi ialah aku geram tol la tgk sebahagian artis kat malaysia ne. ade ker patut, diorg ckp jgn tgk luaran, tgk la dalaman, mgkin diorng pakai seksi, tp hati baik. mmg bodoh la org yg cakap ne. ye la, ckp hati diorg baik, tp klau baik knpe brani nak lawan perintah allah, dia igt tutup aurat tu sje2 ker Rasulullah sruh, tu mmg dah di perintah oleh allah. tp bila artis terlbih disanjung daripa org yg mmpunyai ilmu, ne la jdnye. jd pndai2 la diorg pikir sndiri, diorng pon ade otak gak kn. x kn la x boleh pikir. bila diorng kluar dri rumah, bygkn la, setiap saat dia wat dosa, bnyk mne la agknye dosa mereka nnti. hnye allah saja maha mngetahui.

lpas tu ade orang yg pkai tudung time nak g kelas jer, diorg ckp pkai sbb nk tuntut ilmu, jd kene la pkai elok2 ckit. ag satu ckp ne hak individu. tp sebenarnye bkan individu, sbb klau diorg pkai seksi, lpas tu org tgk, x psl2 org tu dpt dosa. mcm ne ker hak individu yg diorng ckp. mereka yg kdang2 pkai ne sbnrnye boleh di kategorikn sebagai bodoh gak la, sbb sngaja nak allah turunkn bala kpd mereka. entah la. nak ckp lbih2 krng tkut kata bzy body la. mcm2 la. mereka sedar x sbnrnye mereka telah mepermainkn agama n diri mereka sndiri

tp x pe, klau diorng ade otak, pndai2 la pikir sndiri, semoga kita semua berubah, mari la kita perlihara aurat kita. insya allah

video

Sunday, September 26, 2010

kelas pagi vs subuh


bangun pagi...

erm... mmg susah la klau nk bgun pgi ne.. dpt2 lak time tgh ujan, best btl klau dpt tido ne. rse mlas jer nk bgun..hahaha

aku tlis ne sbb aku terpikir tntng kata2 kwan aku. nme dia azam. dia pnh ckp, mne lagi pnting, bgun pagi untuk g klas ker bgun ntk solat subuh. bese la student kn, mesti la kene bgun pagi, bersiap2 nak g klas. tp knape student bgun pagi utk g klas, tp x solat subuh. klau ikutkn mne ag yg lbih penting???

kwan aku ade ckp, klau x pergi klas, nnti kdtgan kosong, klau slalu x dtg klas, kene la gntung dri amik final exam. tp tu sume peraturan mnusia. klau x solat pulak, nnti berdosa, klau slalu wat, kat akhirat nnti kene cmpak dlm api neraka.

skrng cube renungkn, klau x pergi kelas kene gntung, tp sem dpn bleh ag repeat paper. tp klau x solat, n msuk neraka. bleh ker agaknye yer nnti nak repeat.??? rse2 nye x de dah peluang kedua nnti ble kat akhirat.

klau kita mniggalkn solat, cube kita pikir semula, Rasullah S.A.W adalah pesuruh allah dan semestinya tinggi darjatnya disisi Allah pun mengerjakan solat, apatah lagi kita yg entah kat mne shaja thap kita. klau kita x buat, x rase mlu ker nnti kat Rasulullah S.A.W. mne kita nak letak muka kita nnti.

Rukun Islam ada lima (5) perkara :

(1) Mengucap dua kalimah syahadat
(2) Sembahyang lima waktu
(3) Berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan
(4) Menunaikan zakat
(5) Menunaikan haji ke Baitullah (Mekah)

dlm rukun islam pun ade tntg solat. jd klau x melaksanakn solat, adakah kita ne boleh gelar kn diri kita islam lagi ke??????.. iblis dilaknat dan dihalau oleh allah sbb x nak ikut perintah allah. perintah allah iaitu sujud kpd nabi Adam. klau ikutkn, iblis sujud kepada allah, cuma x mahu sujud kpd nabi adan sahaja. trus dilaknat oleh Allah, tp kita lg truk, kerana x sujud trus kpd Allah, jd mne ag truk, mnusia ker iblis??? pikir kn la sndiri yer... tp allah ttp syg kat hmabanye krana sdia menerma taubat kita. jd blum terlambat nk bertaubat..

jom kita baiki diri kita.. insya allah..

Friday, September 24, 2010

menuju ke alam kubur


Dikisahkan bahwa sewaktu Fatimah r.a. meninggal dunia maka jenazahnya telah diusung oleh 4 orang, antara :-

1. Ali bin Abi Talib (suami Fatimah r.a)

2. Hasan (anak Fatima r.a)

3. Husin (anak Faimah r.a)

4. Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a

Sewaktu jenazah Fatimah r.a diletakkan di tepi kubur maka Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a berkata kepada kubur, "Wahai kubur, tahukah kamu jenazah siapakah yang kami bawakan kepada kamu ? Jenazah yang kami bawa ini adalah Siti Fatimah az-Zahra, anak Rasulullah S.A.W."
Maka berkata kubur, "Aku bukannya tempat bagi mereka yang berdarjat atau orang yang bernasab, adapun aku adalah tempat amal soleh, orang yang banyak amalnya maka dia akan selamat dariku, tetapi kalau orang itu tidak beramal soleh maka dia tidak akan terlepas dari aku (akan aku layan dia dengan seburuk-buruknya)."

cuba kita bayangkan, macam mana kah keadaan kita nnti. apakah kita akan selamat daripada siksa kubur atau sebaliknya. jika kita selamat dripada siksa kubur kebiasaannya kita akan selamat ujian seterusnya. di kubur nnti semua yang kita miliki sudah x berguna lagi. segalan gelaran yg diberikan semuanya tidak akan di pandang oleh malaikat yg akan menyoal kita nnti. cuba kita renungkan, jika kita bermegah dengan asal keturunan kita, apakah ianya akan bererti apabila tiba di alam kubur nnti. sedangkan jenazah Fatimah r.a. yang merupakan anak yg paling disayangi oleh junjungan besar kita nabi muhammad S.A.W pun tidah mendapat sebarang keistimewaan apabila tiba ke alam kubur nnti, apatah lagi kita....

jadi mrilah kita semua renungkan dan memperbaiki diri ini..
insya allah....